Ingatlanjogi Tanácsadás

Tisztelt Cím, Abban az esetben, ha egy cégnek egy magánszeméllyel van iroda bérleti szerződése a tulajdonos (magán személy) megtilthatja-e, hogy a levelezési cím az adott bérlemény címe legyen? Magyarán, megtilthatja-e, hogy a levelek oda érkezzenek!? Várom szíves válaszát!


Tisztelt Viki!

A törvény gazdasági társaságok esetében nem értelmezi külön a levelezési címet. A cégnyilvánosságról, a bírósági cégeljárásról és a végelszámolásról szóló 2006. évi V. törvény 7. § (1) bekezdése szerint a cég székhelye a cég bejegyzett irodája. A bejegyzett iroda a cég levelezési címe, az a hely, ahol a cég üzleti és hivatalos iratainak átvétele, érkeztetése, őrzése, rendelkezésre tartása, valamint ahol a külön jogszabályban meghatározott, a székhellyel összefüggő kötelezettségek teljesítése történik. Ha tehát a cég a fentieket az ingatlanban végzi, azt székhelyként köteles bejelenteni. A bejelentéshez a tulajdonos hozzájárulása szükséges. Ha viszont a tulajdonos megadta hozzájárulását a székhely bejelentéséhez, a levelek oda érkezését nem tilthatja meg.
Mivel tehát a törvény cégek esetében nem tesz különbséget a székhely és a levelezési cím között, így - a székhelyszolgáltatás kivételével - kifejezetten levelezési cím bejelentésére sincs lehetőség, azt tehát megtiltani sem tudja a tulajdonos. Más kérdés, hogy mennyire jogszerű, ha a cég olyan ingatlanban végez tevékenységet, amely nem a székhelye (telephelye/fióktelepe), és ezt használja postacímként.

Tisztelettel,

Megosztom